Consumatorii nu reușesc încă să se protejeze împotriva infracționalității cibernetice


Consumatorii nu reușesc să se protejeze în mod adecvat împotriva amenințării reprezentate de infracționalitatea cibernetică, potrivit unui nou sondaj.

Get Safe Online a constatat că 43% dintre oameni folosesc încă o singură parolă pentru diferite conturi din mediul online, în ciuda faptului că aceștia sunt avertizați de către experți să nu facă acest lucru.

Datele au arătat, de asemenea, că acest public țintă actualizează software-ul de securitate doar la intervale de timp de aproximativ 8 luni jumătate, în timp ce sub un sfert din utilizatorii rețelelor de socializare au recunoscut că nu actualizează niciodată setările de confidențialitate (58% dintre aceștia au admis faptul că nu știu cum să realizeze această actualizare).

În ciuda faptului că 86% dintre respondenți au declarat că nu au întâmpinat nici un pericol online în ultimele 12 luni, 53% dintre consumatorii din Marea Britanie au fost vizați de atacuri de o anumită factură, primind e-mailuri frauduloase, a dezvăluit Get Safe Online.

În plus, 10% dintre cei care au răspuns la acest sondaj au avut conturile de e-mail sau de social media compromise, iar 3% s-au aflat în postura de victimă a ransomware-ului.

De remarcat este că o treime din victimele infracționalității informatice din Marea Britanie au fost de părere că nu au avut nicio cale prin care să împiedice atacul.

“Faptul că peste o treime din oameni au considerat că nu era nimic de făcut pentru a evita situațiile în care să devină victime este într-adevăr alarmant – mai ales în condițiile în care este atât de ușor să te protejezi în mediul online,” a comentat Tony Neate, director executiv la Get Safe Online.

Totodată, s-a constat și o înțelegere limitată a fenomenului din partea consumatorilor, un procent de 25% dintre respondenți afirmând că au cunoștințe minime legate de riscurile din spațiul online.

Costul financiar al fraudei și al infracționalității de acest tip a fost, de asemenea precizat clar în acest sondaj, raportându-se faptul că Marea Britanie a pierdut 10,9 miliarde de lire sterline în perioada 2015-2016.

Chris Greany, comandantul poliției din Londra, a declarat: “Pierderea financiară uriașă din spatele infracționalității cibernetice ascunde uneori povești dramatice în care sunt implicați membrii comunității, evenimente care afectează fiecare comunitate din Marea Britanie.”

“Noi toți trebuie să ne întrebăm dacă facem tot ce putem pentru a ne proteja de infractorii cibernetici. Din păcate, oamenii încă accesează link-urile din e-mailurile nesolicitate și nu își actualizează versiunea software-ului de securitate. Așa cum nu ați lăsa ușa deschisă atunci când plecați de acasă, exact așa nu ar trebui să rămâneți neprotejat în mediul online.”

 

NARINDER PURBA
CORESPONDENT INDEPENDENT

oana October 24, 2016

Lasa un comentariu