Rămâneți calmi și continuați să lucrați – de la distanță


Cum pot fi în continuare angajații motivați și productivi lucrând de la distanță în timpul crizei provocate de COVID-19?

In timp ce tot mai mulți oameni din întreaga lume își mută echipamentele de lucru acasă pentru a începe să lucreze de la distanță, pentru coordonatorii de echipă este o provocare să motiveze membrii echipei să rămână productivi și implicați și să evite problemele ce pot apărea în timpul izolării sociale.

Anul trecut, Buffer, o companie specializată în conținut social media, a examinat 2.500 de angajați de la distanță, privind beneficiile și provocările asociate unui astfel de mod de lucru. Provocarea numărul unu, nominalizată de 22% din totalul celor intervievați, a fost incapacitatea de a se deconecta după muncă. Analizând această statistică, probabil că mulți angajați cu un mediu fix de lucru, care iau în mod regulat laptop-urile acasă, suferă de această problemă. Provocarea numărul doi de pe listă, punctată de 19% dintre aceștia, a fost singurătatea, urmată îndeaproape de lipsa colaborării și / sau comunicării cu alți colegi, acest lucru fiind punctat în 17% din numărul total de răspunsuri.

Singurătatea oarecum firească pe care o experimentau angajații de la distanță era, chiar și anterior acestui eveniment global, provocatoare. Pentru a se deconecta sau pentru a trece mai ușor prin perioadele mai dificile de solitudine, angajații se puteau duce în spații de lucru publice, în biblioteci sau cafenele. Această experiențe simplu de orchestrat erau eficiente cu siguranță pentru a face față provocărilor ridicate de solitudine; dar din păcate, în acest moment ele nu mai reprezintă o soluție fezabilă.

Crearea mediului potrivit pentru cei care lucrează de la distanță pentru prima dată este un pas extre de important pentru bunăstarea angajaților și pentru productivitatea companiei. A urmării o stategie în acest sens adduce multe beneficia de aceea vă recomandăm să luați în considerare următoarele sfaturi:

  • Pregătiți-vă de muncă ca într-o zi de lucru normală. Îmbrăcați-vă cu hainele pe care le luați în mod obișnuit când lucrați în mediul fix de la birou, astfel pregătindu-vă mental că urmează o nouă zi de muncă.
  • Atunci când este posibil, încurajați oamenii din echipe să își creeze un spațiu de birou în propria casă; încercați să lucrați la o masă sau la un birou, folosind un scaun. Acest lucru creează, de asemenea, un mediu ușor vizibil de lucru, iar persoanele din casă vor înțelege și respecta mai ușor faptul că lucrați.
  • Programul normal al zilei de lucru trebuie menținut acolo unde este posibil; dacă în mod normal începeți între orele 8-10, iar prânzul este undeva între 12-2 PM, atunci încercați să mențineți acest program. Rutina și regulile sunt bune.
  • În conformitate cu normele actuale de izolare, vă recomandăm în micile pauze să stați în mediul sigur al casei și să vă relaxați, citind sau urmărind filmulețe scurte.
  • Cădeți de acord cu colegii dvs. asupra unei platforme de comunicare în afara sistemului de e-mail normal, o platforma mai puțin formală și care oferă un stil de comunicare mai prietenos, ca de exemplu WhatsApp, Skype sau una dintre multe alte platforme de comunicare disponibile.
  • Începeți ziua cu o verificare a echipei și alocați 15 minute pentru a comunica lucrurile importante ce trebuie rezolvate pentru a vă asigura că toată lumea are informațiile și resursele necesare pentru a obține rezultatele așteptate. Acest lucru are, de asemenea, beneficiul de a oferi tuturor un program de la începutul zilei.
  • Mențineți fluxul de comunicare pe platforma convenită, urmăriți ce colegi nu participa și încercați să restabiliți comunicarea cu aceștia.
  • Nu vă limitați la aspectele mărunte, concentrați-vă asupra imaginii de ansamblu, a rezultatului final și evitați să explicați în mod excesiv sau doar să supravegheați. Pe măsură ce oamenii se adaptează la noul mod de lucru, productivitatea poate avea de suferit - dar cu îndrumarea potrivită, realitatea este că, cel mai probabil, productivitatea va crește datorită distragerilor mai puține.
  • Dacă aveți deja angajați care lucrau în mod uzual de la distanță, folosiți informațiile colectate de la ei și rugați-i să împărtășească din sfaturile lor cu ceilalți colegi.
  • Puteți crea prânzuri de echipă virtuale, astfel încât să aveți discuții despre alte subiecte în afară de cele legate de job, lucru care se întâmpla probabil la birou și care poate continua acum la fel de normal, într-un mediu virtual.
  • Când obiectivul zilei este atins, anunțați-vă echipa, încurajați-vă colegii să își încheie activitatea pe ziua respectivă și să petreacă timp cu familia, prietenii sau să facă exerciții fizice.

Una dintre cele mai importante recomandări dintre cele antemenționate, ar fi să aveți o rutină și să vă păstrați o comunicare deschisă cu colegii de muncă.

Tony Anscombe March 24, 2020

Lasa un comentariu