Sondaj: oamenii folosesc în continuare aceeași parolă pentru multiple conturi


Deși aproape toți respondenții dintr-un sondaj recent sunt conștienți de riscurile asociate unor practici slabe de gestionare a parolelor, majoritatea oamenilor nu iau nici măcar măsurile de bază pentru a se feri de intruziunile nedorite în conturile lor, a dezvăluit un raport al LastPass Psychology of Passwords.

Până la 9 din 10 dintre respondenții chestionați au recunoscut că utilizarea aceleiași parole pentru multiple conturi sau utilizarea unei variații prezintă într-adevăr o mulțime de riscuri. Totuși, două treimi dintre participanți au admis că folosesc aceeași parolă sau derivate ale acesteia pentru toate conturile lor online, ceea ce reprezintă o creștere de 8 puncte procentuale pentru această categorie, comparat cu rezultatele sondajului efectuat în 2018. Noua ediție a sondajului a avut loc în martie a acestui an și a avut ca eșantion 3.250 de respondenți de pe diverse continente.

Raportul arată, de asemenea, că 53% dintre respondenți nu și-ar fi schimbat parola în ultimul an, chiar și după ce au luat la cunoștință despre o breșă de date. Totodată, 4 din 10 persoane consideră că este mai important să ai o parolă ușor de reținut, decât una sigură. Se pare că unii nu iau foarte în serios acest subiect, de vreme ce studiile au arătat că an de an, parole precum „12345”, „123456” și „123456789” sunt în continuare pe listele celor mai populare parole.

Unul dintre motivele pentru care oamenii nu dezvoltă obiceiuri sănătoase când vine vorba de parole este că subestimează adesea riscurile. În realitate, 4 din 10 respondenți sunt de părere că hackerii n-ar avea motive să vizeze conturile lor personale, însă cu toții știm că în zilele noastre oricine poate fi o țintă. Indirect, datele dvs. pot face parte dintr-o breșă de date care să implice milioane de credențiale furate. Aceste date pot fi apoi folosite pentru a accesa și mai multe date și conturi, inclusiv serviciile de online banking.

Pe aceeași temă: How to spot if your password was stolen in a security breach

Și dacă tot am adus vorba de servicii bancare, aproape trei sferturi dintre respondenți au fost de acord că e nevoie de protecție suplimentară pentru conturile lor bancare. Aproximativ jumătate dintre aceștia au afirmat, de asemenea, că adresele de e-mail au nevoie de parole mai puternice, deoarece acestea sunt, de regulă, în centrul identității lor digitale și pot conține o mulțime de date ce pot fi ușor de exploatat de către răuvoitori. O treime dintre participanții la sondaj consideră că și istoricul medical conține date suficient de sensibile pentru a necesita protecție prin parole mai puternice.

Ca o veste bună, majoritatea respondenților sunt conștienți că există câteva măsuri suplimentare pe care le pot face pentru a-și securiza conturile, cum ar fi adoptarea unei metode de autentificare cu mai mulți factori (MFA). Doar 1 din 5 respondenți nu au știut ce presupune o astfel de metodă, în timp ce peste 50% dintre aceștia au spus că deja folosesc MFA pentru a-și proteja conturile personale, iar 37% îl folosesc la locul de muncă.

Ca o concluzie, ar trebui să evitați crearea de parole simple și folosirea aceleași parole pentru multiple conturi - două dintre cele mai comune greșeli în rândul utilizatorilor. În schimb, optați pentru parole complexe și unice, luați în considerare utilizarea unui manager de parole și adoptați o măsură suplimentară de protecție cu MFA, ori de câte ori aveți ocazia.

Amer Owaida June 5, 2020

Lasa un comentariu