Brave lansează propriul motor de căutare axat pe confidențialitate


Motorul de căutare al lui Brave devine concurență pentru Google, promițând că le va permite utilizatorilor să navigheze pe web fără a fi monitorizați

Brave, compania cunoscută pentru browserul său web omonim, a anunțat lansarea propriului motor de căutare numit Brave Search. Produsul, care este în prezent în versiune beta și este construit pe un index de căutare complet independent, promite că nu va monitoriza utilizatorii, căutările sau click-urile acestora.

Brave Search a fost anunțat în luna martie a acestui an, când Brave a achiziționat motorul de căutare Tailcat în încercarea de a oferi o alternativă privată la Google. De atunci a fost testat de peste 100.000 de utilizatori care s-au înscris pentru acces în varianta de previzualizare. Versiunea beta globală este acum accesibilă pentru versiunile desktop, iOS și Android ale browserului web Brave, care blochează și reclamele. Cu toate acestea, chiar dacă nu utilizați Brave, puteți testa motorul de căutare din orice browser tastând search.brave.com.

„Spre deosebire de motoarele de căutare mai vechi, care urmăresc și profilează utilizatorii, și motoarele de căutare mai noi, care au la bază în mare parte motoare mai vechi și care nu au indexuri proprii, Brave Search oferă o nouă modalitate de a obține rezultate relevante cu un index manevrat de comunitate, ce garantează confidențialitate. Brave Search umple astăzi un gol clar pe piață, întrucât milioane de oameni și-au pierdut încrederea în economia focusată pe supraveghere și caută în mod activ soluții pentru a deține controlul asupra datelor lor”, a declarat CEO-ul și cofondatorul Brave, Brendan Eich.

Pentru a se deosebi de concurență, Brave Search susține că respectă șapte principii - confidențialitate, abordarea user-first, independență, alegere, transparență, uniformitate și deschidere. Pentru a intra mai în detaliu, Brave Search va fi platformă gândită în jurul nevoilor utilizatorilor, aceștia nefiind urmăriți și nici profilați. În viitor, vor putea alege dacă vor opta pentru o experiență fără anunțuri, contra-cost, sau dacă se vor mulțumi cu serviciul de bază. În perioada beta inițială, motorul de căutare nu va afișa anunțuri; cu toate acestea, opțiunile descrise vor fi introduse ulterior.

Vedeți și: Six tips to help you avoid targeted marketing

În plus, motorul de căutare va fi independent prin faptul că se va baza pe propriul index de căutare pentru interogări de căutare obișnuite. De asemenea, va permite integrarea perfectă între browsere și motorul de căutare fără a submina confidențialitatea de-a lungul procesului. În spiritul transparenței, Brave Search a promis să evite utilizarea algoritmilor secreti sau a rezultatelor părtinitoare; în acest scop, speră să lanseze în viitorul apropiat modele de clasare deschise, organizate de comunitate.

Motorul de căutare pare să fie încă în dezvoltare, deoarece nu poate procesa anumite tipuri de interogări pentru a obține rezultate relevante; în astfel de cazuri, Brave Search se va baza pe API-uri până când indicele său de căutare este suficient de mare.

„Structura metrică de independență Brave Search este o bară de progres, iar obiectivul nostru este de a obține o independență mai mare și o calitate mai bună fără a compromite confidențialitatea utilizatorilor noștri”, a conchis compania. Deși nu există o dată specificată pentru lansarea completă a motorului de căutare, aceasta ar trebui să devină opțiunea implicită pentru browserele Brave la sfârșitul acestui an.

Amer Owaida June 29, 2021

Lasa un comentariu