Testul înfricoșător de la Facebook Messenger pe baza temelor de conversație


Aveți nevoie de ajutor pentru a alege o temă nebunească de conversație cu prietenii dvs. din mediul online? Nu vă speriați! Se pare că Facebook este dornic să vă ajute.

Așa cum a observat în acest weekend Chris Messina, angajată la Uber, Facebook derulează un “mic test”, menit să ajute utilizatorii aplicației Messenger să înceapă o conversație prin oferirea unei tematici.

Ceea ce face ca unii utilizatori să se simtă inconfortabil cu privire la “subiectele de conversație”, este totuși – surpriză! – utilizarea informațiilor preluate de Facebook legate de prietenii dvs., precum locurile pe care le-au vizitat, evenimentele la care intenționează să participe sau muzica pe care au ascultat-o pentru a permite sugerarea unor topicuri pe care ați dori să le abordați.

În esență, acestea sunt informații pe care prietenii dvs. de pe Facebook au ales deja să le partajeze pe rețeaua de socializare – deși este posibil să nu le fi observat din cauza fluxului de meme-uri și filmulețe cu pisici nesfârșite.

Ce va face ca unii oameni să se simtă îngroziți, fără îndoială, sunt momentele tot mai dese în care se realizează cât de multe informații deține Facebook-ul despre oameni (și prin extensie, despre dvs.) și abilitatea sa de a beneficia de a aceste informații personale în scopuri proprii.

Iar dacă sunteți unul dintre acei oameni (și trebuie să recunoaștem este cazul celor mai mulți utilizatori de Facebook) care au adăugat sute de persoane la cercul de prieteni de pe rețeaua de socializare, aceștia nefiind în realitate prieteni apropiați, atunci va exista un sentiment ciudat inevitabil cauzat de faptul că acum a devenit mult mai ușor decât oricând ca cineva care nu este un prieten apropiat să vă abordeze subit pentru a discuta despre hobby-urile pe care le aveți sau despre călătoriile recente.

Nu sunteți de acord? Puneți-vă în locul unei femei tinere, cu o grămadă de cunoștințe de sex masculin în rețeaua de socializare, care ar putea să fie curând invitată să poarte o discuție despre barul ei preferat, să fie întrebată de părerea pe care a avut-o în urma vizionării de noaptea trecută a unui blockbuster sau dacă va mai fi prezentă și miercurea viitoare la aceeași clasă de dans.

Trebuie ținut cont de faptul că Facebook-ul a realizat o mulțime de experimente în trecut, oferind unui mic grup de utilizatori o anumită caracteristică, înainte de a o transforma într-o funcționalitate nouă, disponibilă pentru toată lumea sau de a o abandona în tăcere.

Dar, în cazul în care Facebook va forța subiectele de conversație pentru mase, va fi interesant de observat dacă gigantul din social media va avea grijă să adauge granularitate suplimentară pentru setările de confidențialitate – oferind utilizatorilor posibilitatea de a alege dacă “prietenii” de pe Facebook vor primi sugestii cu privire la modul de a începe o conversație.

În cele din urmă, cea mai importantă decizie ține de tipul de informații pe care alegeți să le partajați pe Facebook și de modul în care utilizați setările de confidențialitate pentru a determina cui îi este permis să vizualizeze acele informații.

 

GRAHAM CLULEY

CORESPONDENT INDEPENDENT

oana October 31, 2016

Lasa un comentariu