Clienții Amazon sunt cele mai recente ținte ale unei escrocherii propagate prin e-mail, avertizează Get Safe Online.
Atacatorii care impersonează Amazon au trimis mii de e-mailuri către consumatori, spunându-le că există o "problemă" în comanda lor.
Pentru a rezolva problema expusă, e-mailul cere clienților să confirme "anumite informații", prin accesarea unui link. În caz contrar, ei nu vor putea accesa în viitor contul lor de pe Amazon.
Acest lucru conduce oamenii către un site web aparent credibil, dar fals, fiind ușor chiar și pentru cel mai vigilent client să fie înșelat.
Pe acest site fals, clienții trebuie să-și introducă informațiile personale. Atunci când clienții întră în secțiunea de detalii, li se cere să dea clic pe opțiunea de "Save & Continue".
Acest lucru duce utilizatorii înapoi la site-ul oficial Amazon, din nou, este dificil pentru cei mai mulți oameni să suspecteze orice activitate frauduloasă.
Get Safe Online avertizează că utilizatorii sunt mult mai ușor de exploatat în perioada Crăciunului, când se fac cumpărături de ultim moment în grabă, ceea ce îi face mai susceptibili în fața amenințărilor.
Activitatea frauduloasă online devine din ce în ce mai frecventă, de o calitate înaltă, înșelătoriile de tip phishing fiind configurate foarte bine și fiind deosebit de dificil de observat.
Get Safe Online a emis o listă de măsuri de siguranță pentru cumpărătorii online care fac cumpărături de pe Amazon.
Împreună cu abilitatea de a fi atenți la e-mailurile care cer actualizarea detaliilor sau rezolvarea unei probleme a contului lor, ghidul emis de Get Safe Online recomandă clienților să verifice periodic declarațiile lor bancare.
Identificarea paginilor web securizate este de asemenea vitală. Acest lucru se poate realiza prin asigurarea faptului că adresa web conține "https", la început, litera “s” reprezentând securitatea.
NARINDER PURBA
CORESPONDENT INDEPENDENT
Lasa un comentariu