Din ce în ce mai mulți retaileri investesc în tehnologie care să le permită să urmărească circulația cumpărătorilor prin intermediul smartphone-urilor, a dezvăluit un expert.
Simon Rice, group manager pentru tehnologie la Biroul Comisarului de Informare (ICO) din Marea Britanie, a explicat că această tehnologie ajută comercianții să “se folosească de drumul parcurs de client, pentru a construi o imagine de ansamblu cu privire la modul în care oamenii folosesc de obicei magazinul”.
Această tehnologie poate duce la metode noi și interesante de direcționare în scopul de a atrage cumpărătorii către anumite produse, a subliniat Rice pe blogul ICO.
Spre exemplu, o reclamă pentru produse de bărbierit poate apărea în fața unei persoane, deoarece sistemul recunoaște că acest client a mai petrecut timpul în fața unui anunț similar.
Se ridică, totuși, semne de întrebare în ceea ce privește folosirea datelor cu caracter personal, mai ales datorită faptului că tehnologia este utilizată în aeroporturi, gări și prin rețelele Wi-Fi la nivel municipal.
Dl. Rice a declarat: “Atunci când acest tip de tehnologie este utilizat pentru a genera statistici agreate despre numărul zilnic de vizitatori sau o alertă în cazul unei posibilități de supraaglomerare a unei zone, se poate face într-o manieră care să respecte viața privată”.
Urmărirea localizării prin Wi-Fi a fost unul dintre subiectele cheie discutate în cadrul unei reuniuni organizate de grupul de lucru internațional cu privire la protecția datelor în telecomunicații, unde a participat și Simon Rice.
În cadrul reuniunii s-a stabilit o listă de recomandări pentru a contribui la soluționarea problemelor pe care utilizarea acestei tehnologii le poate întâmpina; inclusiv semne digitale care informează utilizatorii că urmărirea localizării este activă.
ICO a afirmat, de asemenea, că prin utilizarea recunoașterii faciale, sistemele inteligente CCTV pot oferi acum noi mecanisme pentru măsurarea audienței, care pot ajuta la probleme precum supraaglomerarea. Cu toate că acest sistem oferă o mulțime de beneficii, extistă și zone cu probleme, aici fiind vorba, în special, de protecția vieții private și a datelor.
Dl. Rice subliniază faptul că, în scopul de a aborda aceste riscuri potențiale, este necesar ca indivizii să fie conștienți de cei care care efectuează colectarea de date și cu ce scop.
NARINDER PURBA
CORESPONDENT INDEPENDENT
Lasa un comentariu