S-a încheiat un 2019 zbuciumat. Acum că am pășit cu toții într-un an nou, plini de speranță și așteptări, am putea să facem un pas în spate și să analizăm ce ne rezervă acest an, conform raportului nostru anual, intitulat Trends.
Anul trecut a cunoscut o creștere rapidă în adopția de noi tehnologii. Accesoriile pe care le folosim de zi cu zi devin conectate și tot mai inteligente. Atât de inteligente, încât companiile le încorporează în clădiri pentru a-și spori eficiența, economisind astfel milioane din bugetele lor. Dar oare sunt pregătite orașele să preia această responsabilitate după atacurile de ransomware cu care s-au confruntat?
Odată cu propagarea tehnologiei de machine learning (ML), multe sarcini au fost simplificate. De la scotocitul prin mulțimi de date până la executarea sarcinilor repetitive, mecanismul de machine learning permite sistemelor să îmbunătățească modul în care sunt abordate problemele. În 2019, tehnologia ML a câștigat notorietate din cauza unui fenomen destul de grav - ascensiunea fenomenului deepfake. Această tehnologie anulează însemnătatea zicalei populare „să vezi înseamnă să crezi”. Clipurile deepfake ar putea fi exploatate pentru a deteriora reputația persoanelor publice sau chiar pentru a influența opinia publică. Tehnologia a fost aplicată și într-un context mai puțin sinistru - aplicația FaceApp s-a bucurat de o atenție considerabilă, deși aplicația în sine a venit la pachet cu probleme de confidențialitate. Aceste trenduri scot în evidență modul în care efectele profunde și alte tehnologii bazate pe ML pot afecta viața noastră în următoarele luni.
În 2020, curtea de opinie publică va avea un rol important, în special în timpul alegerilor prezidențiale din SUA. Cu atât mai mult cu cât sintagma „fake news" (vești false), desemnată de dicționarul Collins ca fiind expresia anului 2017, va fi și anul acesta pe buzele tuturor. Știrile false sunt strâns legate de problema manipulării alegerilor și a interferențelor externe, motiv pentru care merită să facem un pas înapoi pentru a analiza modul în care dezinformarea și știrile false au impact nu doar asupra politicii, ci și a vieții noastre de zi cu zi. Ce lecții pot fi învățate din alegerile anterioare, ce ne-ar putea pregăti pentru avalanșa de informații care va apărea odată ce vor fi lansate noile campanii? Trends vă va ajuta să aveți o idee mai clară asupra acestui fenomen.
Descărcați aici raportul.
Chiar și orașele concurează pentru a implementa soluții inteligente de acest tip pentru a putea purta cu mândrie eticheta de smart city.
Prezentarea acestor tendințe scoate în evidență efectele profunde prin care aceste tehnologii, inclusiv cele bazate pe machine learning, pot afecta viața noastră în următoarele luni.
onfidențialitatea datelor noastre de trafic online a fost o altă problemă care a ieșit la lumină indirect, în urma alegerilor din SUA din 2016. Scandalul Cambridge Analytica ne-a îndemnat pe toți să reevaluăm abordarea noastră în ceea ce privește confidențialitatea datelor pînă în ziua de azi. Acest lucru a generat un val de suspiciune atunci când vine vorba de e modul în care companiile mari de tehnologie protejează datele utilizatorilor lor. S-au adoptat, desigur, pretutindeni legi care să abordeze problema confidențialității și a modului în care companiile administrează informațiile colectate. Însă, suntem cu toții de acord că aceste probleme nu sunt abordate suficient de rapid. Companiile ar trebui să trateze măsurile de confidențialitate ca pe un element fundamental la baza serviciilor lor. Și acum vine următoarea întrebare: ce pot face companiile și guvernele în plus, pentru a asigura confidențialitatea datelor?
Este greu în ziua de azi să ținem pasul cu toate schimbările tehnologice care au loc. Cele mai vizibile schimbări pot fi observate în organizațiile care încearcă să răspundă cerințelor din era noastră digitală. Un sfat cheie pentru companiile care se angajează într-o călătorie de transformare digitală ar fi să nu subestimeze valoarea bunelor practici de securitate cibernetică. Acest proces continuu de digitalizare transformă, de asemenea, modul în care funcționează societatea noastră. Oamenii sunt tot mai conștienți de drepturile lor și cer o protecție mai eficientă a datelor, iar tehnologiile tip machine learning avansează constant și promit să le ofere unor companii un avantaj în fața concurenței, timp în care hackerii încearcă tot mai persistent să compromită această uriașă colecție de informații valoroase pe care organizațiile le dețin. Raportul de tendințe din securitatea cibernetică al ESET analizează provocările cu care se confruntă aceste organizații atunci când încearcă să țină piept acestor amenințări.
Folosim acest prilej să analizăm toate lecțiile pe care ni le-a oferit anul trecut și să utilizăm aceste informații în favoarea noastră în acest nou an.
Lasa un comentariu