Serviciile Microsoft 365 revin online după întreruperi de câteva ore


Microsoft a rezolvat o întrerupere a serviciului care a afectat utilizatorii platformelor Office 365, Outlook.com, Teams și alte servicii bazate pe cloud.

Microsoft a rezolvat probleme care afectau sistemele sale de autentificare online, care blocau o parte din baza sa de utilizatori în mai multe servicii bazate pe cloud, cu excepția cazului în care utilizatorii erau deja conectați.

Problemele, care au avut loc luni seara, au fost rezolvate de atunci și serviciile par să funcționeze normal din nou. Majoritatea clienților au avut accesul restaurat și sistemele recuperate complet după ce inginerii Microsoft au reușit să remedieze cu succes sistemele marți dimineața.

Conform paginii dedicate statusului Azure, timpul de nefuncționare a început luni la aproximativ 21:25 UTC și a afectat utilizatorii care încercau să se conecteze la diferite servicii, inclusiv Microsoft 365, Azure, Dynamics 365, precum și în alte aplicații personalizate care utilizează Azure Autentificare Active Directory (AAD).

„Utilizatorii care nu au fost deja autentificați în serviciile cloud folosind Azure AD au avut erori care solicitau autentificări multiple. Impactul a fost în primul rând în America, pe baza faptului că problema a fost încărcată de numărul foarte mare de solicitări de autentificare, dar este posibil ca utilizatorii din alte regiuni să fi întâmpinat aceeași problemă. Se presupune că utilizatorii care s-au autentificat anterior apariției problemei să nu fi avut vreun efect vizibil ”, a declarat Microsoft.

Într-un alt tweet, contul de asistență Azure a confirmat că atât cloud-urile Azure Public, cât și Azure Government au fost afectate de problema care a vizat autentificarea AAD.

În timp ce rezultatele anchetei aprofundate ale Microsoft sunt încă la început, compania a identificat vinovații probabili din spatele întregii situații. Cauza principală pare să fie o combinație de trei probleme separate și fără legătură, inclusiv un defect de cod într-o actualizare de serviciu, o eroare de instrumentare în sistemul de implementare Azure AD și un defect de cod în mecanismul de rollback Azure AD.

Merită menționat că, după criza COVID-19 care a izbucnit la începutul acestui an, aplicațiile la locul de muncă bazate pe cloud au fost vitale pentru multe companii și pentru personalul lor.

Amer Owaida October 2, 2020

Lasa un comentariu