Browserul Brave înlocuiește Google cu propriul motor de căutare


Brave Search va deveni opțiunea de căutare implicită pentru noii utilizatori din SUA, Marea Britanie, Canada, Germania și Franța, urmând ca și mai multe țări să urmeze acest pas în curând

Brave, compania cea mai cunoscută pentru browserul său eponim centrat pe confidențialitate, a anunțat că va înlocui Google și alte motoare de căutare cu Brave Search ca motor de căutare implicit pentru noii utilizatori.

„Începând de astăzi, noii utilizatori Brave vor avea posibilitatea de a căuta în browserul Brave prin Brave Search, oferindu-le confidențialitatea și autonomia unei alternative de căutare/browser la Big Tech. Brave Search este construit pe baza unui index independent și nu urmărește utilizatorii, căutările sau click-urile acestora”, a dezvăluit Brave într-o postare de pe blog care anunță schimbarea.

Primele țări care au făcut schimbarea sunt Statele Unite, Canada și Regatul Unit, unde Google va fi înlocuit cu Brave Search ca motor de căutare implicit. Între timp, Franța va trece de la Qwant, în timp ce Germania va înlocui DuckDuckGo. Brave a promis că mai multe țări vor vedea schimbări similare în lunile următoare.

În timp ce utilizatorii existenți Brave vor păstra motoarele de căutare pe care le-au ales anterior ca implicite, ei pot configura manual Brave Search ca opțiune implicită. Majoritatea celorlalte browsere majore ar trebui să accepte și oferta de motor de căutare Brave.

Un articol pe aceeași temă: 3 moduri de a naviga pe web în mod anonim

Cu cea mai recentă actualizare a browserului său în versiunile desktop, iOS și Android, Brave va oferi automat Brave Search ca opțiune de căutare implicită pentru noii utilizatori. Cu toate acestea, dacă preferă, pot alege un alt motor de căutare navigând la setările motorului de căutare ale browserului.

Există totuși un avertisment: deși Brave Search nu afișează momentan reclame, versiunea sa gratuită ar putea include reclame în curând. Este în lucru o versiune Premium fără anunțuri și reclame.

Compania și-a lansat motorul de căutare în luna iunie,  ca o alternativă pentru utilizatorii care se gândesc la confidențialitate. „Brave Search a crescut semnificativ de la lansarea sa în iunie anul trecut, cu aproape 80 de milioane de interogări pe lună. Utilizatorii noștri sunt mulțumiți de soluția cuprinzătoare de confidențialitate pe care Brave Search o oferă împotriva Big Tech prin integrarea în browserul nostru”, a declarat Brendan Eich, CEO și co-fondator al Brave.

Pentru a îmbunătăți acoperirea și calitatea Brave Search, producătorul său a lansat și Proiectul Web Discovery (WDP), care le permite utilizatorilor să introducă și să îmbunătățească motorul de căutare prin contribuția anonimă cu date. Utilizatorii care decid să folosească funcția și să ia parte la proces vor avea confidențialitatea și anonimatul protejate; orice date pe care le furnizează nu pot fi legate de persoane sau de dispozitivele acestora și nici nu pot fi legate între ele pentru un utilizator sau un set de utilizatori.

„Sistemul oferă date anonime de căutare și navigare realizate în browserul Brave de la utilizatorii care s-au înscris. Aceste date ajută la construirea indexului independent Brave Search și se asigură că Brave Search arată rezultate relevante pentru interogările de căutare”, a spus compania.

Amer Owaida October 25, 2021

Lasa un comentariu