O investigație efectuată de Information Commissioner’s Office (ICO), legată de decizia WhatsApp de a face schimb de date (ale clienților) cu Facebook, a confirmat preocupările inițiale conform cărora informațiile personale nu sunt utilizate în mod corespunzător.
Comisarul responsabil din Marea Britanie, Elizabeth Denham, a susținut pe blogul oficial că această abordare indică lăsarea intereselor clienților deoparte în urma acestei fuziuni.
“Am avut dubii în ceea ce privește protejarea adecvată a clienților și nu pot spune că anchetele făcute de echipa mea au făcut să se schimbe acest punct de vedere”, a afirmat aceasta.
“Nu consider că utilizatorilor li s-au oferit informații suficiente cu privire la planurile celor de la Facebook legate de informațiile acestora și nici că cei de la WhatsApp au primit un consimțământ valid din partea utilizatorilor pentru a partaja informațiile.”
ICO a solicitat ambelor companii să ofere clienților o mai bună înțelegere a modului în care vor fi utilizate informațiile lor și să le permită acestora să aibă controlul asupra informațiilor personale.
Companiilor li s-a cerut, de asemenea, să lase clienții să aibă un cuvânt de spus și să poată decidă dacă Facebook ar trebui să utilizeze datele din baza de date de la WhatsApp.
Până acum, ambele companii au fost de acord cu solicitările. “Vom continua demersurile în acest sens”, a declarat Denham.
Mai mult decât atât, Facebook a acceptat să renunțe la utilizarea datelor colectate astfel de la utilizatorii din Marea Britanie ai aplicației WhatsApp în scopuri publicitare, a susținut Elizabeth Denham.
ICO a început cercetările legate de acest subiect în august, după ce WhatsApp a anunțat că informațiile, inclusiv numerele de telefon ale utilizatorilor ar fi partajate cu Facebook. Această inițiativă vine în sprijinul publicității direcționate pe rețeaua de socializare.
ICO a dat asigurări vor lua măsuri în continuare cu privire la tipul si felul în care sunt oferite de către Facebook informații clienților pe site.
Denham a continuat: “Suntem preocupați în mod deosebit atunci când companii de acest calibru fuzionează, având ca rezultat transformarea unor cantități mari de date cu caracter personal în active care urmează să fie cumpărate și vândute.”
“Observăm situații în care companiile sunt cumpărate în special pentru aceste date, iar atunci când este vorba despre un set de informații pe care compania care achiziționează le deține deja, există pericolul ca utilizatorii să aibă un control minim în privința modului în care aceste date sunt ulterior potrivite și a modului în care aceste detalii rezultate din combinările informațiilor ar putea deveni intruzive”.
Preocupări ce țin de confidențialitatea datelor utilizatorilor din mediul online sunt în continuu transmise. Sfaturi privind păstrarea în siguranță a informațiilor pe WhatsApp includ restricționarea accesului la fotografia profilului și excluderea posibilității de a fi văzută ora la care ați fost activ ultima dată.
NARINDER PURBA
CORESPONDENT INDEPENDENT
Lasa un comentariu