Reprezentatul Children’s Commissioner din Anglia a solicitat luarea mai multor măsuri care să ajute educarea copiilor în ceea ce privește securitatea online, într-un nou studiu denumit Creșterea într-un mediu digital.
Anne Longfield a susținut că este “complet iresponsabil” ca tinerii să petreacă timp în lumea digitală, fără o educație adecvată.
În urma studiului, desfășurat pe durata unui an, s-a descoperit că în cazul unui mare număr de activități efectuate online de către copii, aceștia nu sunt într-adevăr pregătiți să le deruleze în siguranță.
Dacă luăm în considerare spre exemplu rețelele de socializare; tinerii nu conștientizează riscurile la care se supun atunci când introduc datele personale pentru crearea de conturi sau atunci când le comunică public.
Aici sunt incluse condițiile și termenii de utilizare ale rețelelor, ce conțin informații greu de înțeles și dificil de ocolit dar care au un mare impact asupra vieții private, la care se adaugă și informațiile neînțelese despre dreptul de proprietate asupra conținutului postat pe aceste canale sociale.
Longfield a solicitat acum desemnarea unui mediator responsabil de digital, care să reprezinte la cel mai înalt nivel, interesele copiilor care cresc în lumea digitală.
“Solicit guvernului să extindă competențele Children’s Commissioner, astfel încât să existe o supraveghere independentă a numărului și tipului de plângeri pe care le primesc furnizorii de social media de la tineri”, a adăugat aceasta.
“În momentul în care internetul a fost creat cu 25 de ani în urmă, nu a fost conceput ținându-se cont de copii. Trebuie să regândim modul în care ne pregătim copiii pentru lumea digitală”.
Growing Up Digital a recomandat ca fiecare școală din Anglia să adopte programe de studiu de tip "cetățean digital / digital citizenship”.
În raport se recomandă, de asemenea, ca furnizorii de servicii online de socializare să reformuleze termenii și condițiile, astfel încât copiii să poată să le înțeleagă pe deplin și să fie capabili să ia decizii adecvate în mediul online.
Doamna Beeban Kidron, membră a grupului de coordonare Growing Up Digital, a observat că a existat “un decalaj masiv în educarea digitală a copiilor și o situație nesustenabilă în care drepturile copiilor, stabilite cu mult timp înainte, nu sunt aplicate și în mediul online”.
Lasa un comentariu