Faceți parte din generația “Selfie”? Probabil că dați “Share” prea mult


V-ați găsit un nou iubit sau o nouă iubită? “Share”. Ați avut o noapte de pomină în vacanță? “Share”. Ați gătit o cină delicioasă? “Share”. Aveți un nou pașaport? “Share”. “Share”. “Share”. Această rutină vă este familiară? Dacă da, fiți foarte atenți: este posibil să dați “share” de prea multe ori.

Acest tip de comportament este specific tinerilor care au crescut în compania calculatoarelor, bucurându-se de tehnologie și explorând rețelele sociale. Datorită dorințelor lor de a da “share” fiecărui detaliu din viața lor, au fost denumiți generația “Selfie” sau “Me, Me, Me”.

Totuși, mulți dintre ei nu realizează că oferind atât de multe informații în mediul online, pot surveni consecințe serioase. Conform unui studiu făcut de Microsoft în 2013, pierderile financiare care rezultă din prejudicierea reputației, au ajuns la 1,4 miliarde $, la nivel mondial. Dacă luăm în considerare reputația profesională, numerele sunt chiar mai mari, de aproximativ 4,6 miliarde $.

Este important de remarcat faptul că o mare parte din aceste pierderi au fost posibile doar din cauza utilizatorilor care, de bună voie sau fără voie, au oferit informații sensibile online, cum ar fi data nașterii, numărul de telefon, adresa exactă sau numele câinelui lor, informații care au fost coincis cu parolele lor, pentru aproximativ jumătate din conturile lor online.

Astfel de scurgeri de date pot duce foarte ușor la probleme, pornind de la emailuri phishing personalizate sau pierderea contului de acces la rețea socială, până la furtul de identitate și extorcare de către infractorii cibernetici.

Mai jos sunt prezentate câteva sfaturi pentru a vă ajuta să limitați rutina de “oversharing”:

Începeți prin revizuirea setărilor de confidențialitate pentru conturile existente aferente rețelelor sociale. Asigurați-vă că lucrurile pe care le distribuiți sunt văzute doar de cei care trebuie. Dacă nu sunteți sigur, creați grupuri separate pentru prieteni apropiați, amici, colegi și cunoscuți. Fiți cât mai selectivi și cât mai restrictivi posibil.

Nu vă împărtășiți locația cu întreaga lume. Rețelele de socializare geo-etichetează adesea utilizatorii, doriți însă cu adevărat ca toată lumea să știe unde sunteți în prezent, sau că veți fi plecat în vacanță și nu veți fi acasă pentru următoarele două săptămâni? Pentru binele dvs., dezactivați această funcție și ștergeți istoricul salvat ce conține informații despre locație.

Revizuiți toate grupurile la care v-ați alăturat în trecut. Unele dintre acestea ar putea fi (în sensul rețelelor sociale) vechi și în aceeași măsură setările acestora. În cazul în care acestea sunt încă publice și deschise pentru toată lumea, fiți atenți la ce postați, deoarece conținutul poate fi citit sau văzut de oricine practic. Aveți posibilitatea de a ieși din grup sau de a contacta fondatorul și să-i cereți schimbarea setărilor.

Aplicați un nivel mai ridicat de auto-cenzură. Înainte de a posta orice comentariu, sau de a încărca o fotografie sau un videoclip pe profilul dvs., imaginați-vă că-l arătați bunicii sau unui străin pe stradă. Ați fi confortabili cu acest aspect? Dacă nu, probabil cel mai bine ar fi să le păstrați pentru dumneavoastră.

Tratați fiecare fotografie sau clip video precum un detectiv. Verificați toate detaliile posibile și fiți siguri că nu sunt dezvăluite date sensibile. Exemple relevante sunt fotografiile cu dvs., împreună cu mașina nouă (care afișează plăcuța de înmatriculare), lângă ascunzătoarea "secretă" a cheilor casei sau, Doamne ferește, arătându-vă noul pașaport. Toate aceste locuri și lucruri pot dezvălui informații care pot provoca daune, în cazul în care ajung în mâini greșite.

Vă înscrieți pentru un nou serviciu online sau pe un site? Citiți în primul rând politica de confidențialitate a furnizorului, pentru a înțelege mai bine modul în care compania se ocupă de informațiile sensibile. Dacă nu sunt îndeplinite, nu vă înscrieți. De asemenea, fiți sinceri cu dvs. - aveți nevoie într-adevăr de încă un cont online?

Nu trimiteți niciodată date private, cum ar fi detaliile cardului de credit, parole, numere de telefon sau numere de identificare, prin intermediul aplicațiilor de mesagerie sau prin e-mail. Dacă trebuie neapărat să le trimiteți, cel puțin criptați-le. Deși poate părea evident, nu le postați sau afișați în orice spațiu public online.

Pentru a vă păstra toate datele în siguranță, creați parole complexe și schimbați-le în mod frecvent. Sunt exceptate cazurile în care folosiți autentificarea în doi sau mai mulți pași, acest lucru fiind singurul aspect care stă între datele dvs. și codurile malițioase create de infractori. Dacă vă este prea greu să vă amintiți toate aceste coduri, utilizați un administrator de parole de încredere.

 

 

ONDREJ KUBOVIČ
CORESPONDENT INDEPENDENT

Georgiana April 4, 2016

Lasa un comentariu