Aveți un plan pentru ce se va întâmpla cu identitatea dvs. digitală după ce nu veți mai fi? Iată cum puteți organiza conturile dvs. de social media, cum ar fi Facebook, Google, Twitter și alte servicii online majore.
Identitatea digitală - este ea un aspect de luat în calcul chiar și după trecerea în neființă a utilizatorului? Deși, din punct de vedere al securității informatice, acesta pare cel mai puțin important lucru de luat în considerare în acel moment, remanența noastră în rețelele sociale după ce nu vom mai fi este un subiect care totuși merită atenție.
Dacă titularul de cont nu pregătește din timp ce este de făcut cu amprenta lui digitală, va depinde de cei dragi să treacă prin acel proces dureros. Pe lângă activitățile asociate în mod curent cu un astfel de eveniment, aceștia vor trebui să se ocupe de Facebook, Twitter, Apple sau orice alte conturi online pe care le dețineți. Mai presus de toate, vor dori să vă protejeze memoria, dezactivând într-o primă instanță notificările transmise despre ziua de naștere.
Cu mai puțin de 15 ani în urmă, amprenta digitală nu reprezenta cu adevărat o problemă. Sigur, existau utilizatori pe MySpace și pe alte rețele sociale regionale, dar nu în număr atât de mare, iar internetul nu era un mediu virtual atât de dezvoltat și complex încât să se pună problema moștenirii digitale.
Dar acum, gestionarea moștenirii digitale a rudelor și prietenilor decedați este o problemă în creștere și, în câteva decenii, platformele precum Facebook ar putea avea chiar mai multe profiluri active pentru oameni decedați, luând în considerare că baza sa de utilizatori începe să stagneze. În concluzie, generația Z a îmbătrânit și are atribuit propriul său procent de web online.
Cum ar trebui să vă gestionați moștenirea digitală?
Oricum am aborda subiectul, acesta este ușor sumbru. Deși procesul în sine nu durează foarte mult, nu este simplu să alegem persoana care să se ocupe de moștenirea digitală în cazul unui incident nefericit, iar acesta trebuie oricum pregătit. Astfel, puteți filtra contactele dvs. periodic, de exemplu la fiecare cinci ani, doar pentru a vă asigura că persoana pe care ați ales-o este încă la fel de apropiată ca atunci când i-ați dat puterea și responsabilitatea de a decide cum să procedeze cu remanența dvs. virtuală de apoi.
-
Facebook
Dacă aveți un cont pe Facebook, cu siguranță ați împărtășit o mulțime de poze, gânduri și momente care vă sunt dragi. Facebook permite două căi diferite de gestionare a conturilor persoanelor care au decedat:
-
Puteți alege, cu ajutorul unei rude sau prieten, să ștergeți contul după ce nu mai sunteți, printr-o cerere adresată către Facebook, pe care nimeni nu o va putea schimba apoi. Acest lucru necesită ca cineva să trimită o poză a certificatului de deces către Meta, prin care sistemul să poată fi notificat. Asigurați-vă că cineva apropiat știe despre dorința dvs. și ce trebuie să facă atunci când va veni momentul, dacă aceasta este opțiunea dorită.
-
Puteți alege o persoană de contact, Contact Legacy, care va putea gestiona contul dvs. in memoriam. Aceasta trebuie să fie cineva în care aveți încredere și care este dispus să vă gestioneze profilul, postările de omagiu, fotografiile etc. În timp ce pentru unii oameni acest lucru poate fi supărător din punct de vedere emoțional, pentru alții poate fi o alinare. De aceea, fiți atent când alegeți persoana responsabilă.
Indiferent dacă decideți să eliminați contul sau să puneți pe cineva să se ocupe de profilul dvs., merită să aveți o discuție preliminară cu persoana despre care credeți că ar putea face acest lucru. Acest contact trebuie să aibă un cont Facebook personal activ și trebuie să poată accesa certificatul de deces pentru a-l transmite.
-
Instagram
În ciuda faptului că Instagram face parte din Meta, la fel ca Facebook, utilizatorii Instagram nu pot decide cu privire la eliminarea conturilor lor. Un cont poate fi memorializat la cererea unei persoane autorizate sau a unui membru de familie care deține un certificat de deces, dar nimeni nu va putea să vă gestioneze imaginile, videoclipurile sau setările de confidențialitate.
Acestea fiind spuse, Termenii de utilizare ai Instagram sunt clari: dvs. dețineți conținutul partajat, dar acordați permisiunea ca Instagram să-l folosească așa cum consideră de cuviință, atâta timp cât este pe platformă. Deși nimeni nu vă poate șterge contul după ce ați decedat, Instagram își poate argumenta în continuare dreptul de a vă folosi conținutul.
-
Google
Cel mai probabil, utilizați multe dintre serviciile Google, inclusiv Gmail, YouTube sau chiar Google Drive. Și dacă aveți un telefon Android, aceste conturi sunt fără îndoială pline cu documente importante, imagini și date personale.
Pentru a preveni ca informațiile dvs. importante să devină inaccesibile, puteți activa opțiunea Google Inactive Account Manager (Managerul de cont inactiv). Google va putea acum să detecteze inactivitatea contului dvs. și să emită un link care poate fi descărcat către o persoană de contact pe care ați ales-o anterior. Perioada de timp care determină statusul de cont inactiv este decisă de dvs., la fel ca și tipul de date care pot fi descărcate.
În cele din urmă, veți putea, de asemenea, să decideți dacă contul dvs. ar trebui șters la trei luni după ce linkul a fost trimis contactului dvs. moștenitor. Totuși, acest lucru implică faptul că tot conținutul partajat vreodată de dvs. va fi șters, inclusiv videoclipurile YouTube sau postările de blog, motiv pentru care nu toată lumea ar dori să activeze această opțiune.
Alternativ, dacă decideți să nu lăsați nicio instrucțiune, membrii familiei sau reprezentantul lor legal vor putea solicita ștergerea contului și chiar să aibă acces la unele date deși Google declară că deciziile companiei vor continua să aibă ca prioritate confidențialitatea dvs. și că fiecare caz va fi analizat individual.
-
Microsoft
Microsoft nu oferă niciun instrument specific care vă permite să vă gestionați moștenirea digitală și nici posibilitatea ca un membru al familiei să solicite eliminarea contului. Cu toate acestea, Microsoft va șterge conturile în conformitate cu o hotărâre judecătorească.
Singura excepție se aplică clienților din Germania, ai căror succesori legali pot contacta serviciul de asistență pentru clienți Microsoft și, dacă dețin un certificat de deces și alte documente, pot solicita închiderea contului.
-
Twitter
Twitter nu are nicio politică în vigoare care să vă permită să decideți ce doriți să se întâmple cu contul dvs. odată ce veți muri.
În schimb, va permite unui membru al familiei sau unui reprezentant autorizat să contacteze Twitter și să solicite ștergerea contului dvs. Platforma va solicita copii ale certificatului de deces, precum și cartea de identitate a solicitantului și, eventual, câteva informații suplimentare.
-
Apple
Apple a introdus în 2021 posibilitatea de a alege un Legacy Contact. Această funcție este disponibilă numai pentru persoanele peste 13 ani și are câteva limitări tehnice: trebuie să aveți un ID Apple activ pe un dispozitiv care rulează cel puțin iOS 15.2, iPadOS 15.2 sau macOS Monterey 12.1. ID-ul dvs. Apple trebuie, de asemenea, să aibă activată autentificarea cu doi factori.
Dacă îndepliniti cerințele, puteți derula acest proces pe dispozitivul dvs. atingând pictograma Apple ID din meniul Setări, selectând secțiunea Parolă și securitate și, în final, selectând Contact Legacy. Aceasta va genera o cheie de acces într-un format de cod QR pe care o puteți trimite prin mesaj text sau o puteți imprima și înmâna persoanei pe care ați ales-o. Când va veni momentul, persoana desemnată va putea solicita acces pe web sau direct pe un dispozitiv iOS sau macOS. Apple va solicita, de asemenea, prezentarea unui certificat de deces înainte de a acorda acces la cont.
-
PayPal
În timp ce pentru majoritatea băncilor procedeul de suspendare a unui cont offline clasic este destul de standardizat, oamenii sunt mai puțin obișnuiți să se ocupe de conturile digitale pe servicii precum PayPal. Ca și în cazul celorlalte platforme, PayPal poate primi instrucțiuni doar de la un executor sau administrator autorizat al averii defunctului pentru a închide un cont și a transfera fonduri. În afară de certificatul de deces, reprezentantul legal va trebui să aibă și dovada funcției sale, atestată prin testament sau prin alte documente eliberate de stat. În cele din urmă, soldul rămas poate fi transferat într-un alt cont PayPal sau eliberat sub formă fizică.
Viața dvs. digitală este ca un album de familie
Tehnologia se dezvoltă zilnic, am integrat-o în toate aspectele vieții cotidiene și ne-am obișnuit rapid cu ea. Postăm imagini online fără să ne gândim prea mult sau chair deloc la ce înseamnă asta. Deoarece putem face sute de fotografii într-o zi fără a fi nevoie să plătim nimic de fiecare dată când apăsăm butonul declanșator al camerei telefonului, acestea și-au pierdut o parte din valoare. Dar, în realitate, odată ce murim, acestea sunt imaginile prin care cunoscuții, prietenii și cei dragi noștri își vor aminti de noi. Prin urmare, luați în considerare câțiva pași suplimentari în paralel cu organizarea moștenirii dvs. digitale:
-
Faceți backup pentru datele dvs. Platformele de social media sunt servicii gestionate de companii, iar companiile ar putea fi nevoite într-o zi să închidă și ar putea șterge toate datele într-o clipă, uneori chiar din greșeală.
-
Faceți un alt doilea backup pentru documentele și imaginile importante pe care cu adevărat nu doriți să le pierdeți.
-
Când vine vorba despre cele mai bune practici privind parolele, este important întotdeauna să nu împărtășiți parolele cu alte persoane. Cu toate acestea, planificarea gestionării moștenirii dvs. digitale contravine acestui obicei, fiind necesar să împărtășiți datele de acces poate și mai mult de o dată. După cum sugerează Microsoft, acesta este ceea ce ar trebui să faceți pentru a asigura planificarea moștenirii digitale, iar majoritatea celorlalte servicii online sunt în mod clar mai ușor de gestionat de către executorul dvs. digital dacă pur și simplu au acces la datele de conectare ale conturilor dvs. și se pot autentifica ca și cum ar fi dvs.
-
Evaluați cât de bine ați ales persoanele desemnate ca și Contact Legacy la fiecare câțiva ani și asigurați-vă că backup-urile funcționează și sunt în ordine. Dacă aveți toate aceste informații organizate, v-ar putea fi utile chiar și pe toată durata vieții.
CITEȘTE ȘI:
How to prepare and protect your digital legacy
Datele dvs. personale sunt expuse excesiv în mediul virtual? Iată 7 pași pentru o prezență online responsabilă și sigură
Lasa un comentariu