Peste jumătate dintre cetățenii americani au fost victimele unei breșe de date


Pew Research Center a constatat că mai mult de jumătate din cetățeni americani au fost victimele unei breșe de date în ultimii ani.

Sondajul online care viza securitatea, lansat în data de 26 ianuarie a acestui an, a arătat că 64% dintre adulții din Statele Unite fie au raportat, fie au fost înștiințați cu privire la o breșă de securitate care a afectat datele lor cu caracter personal.

Răspunsurile din sondaj au subliniat faptul că frauda cardurilor de credit a fost cea mai comună formă de încălcare a datelor, 41% dintre americani fiind victimele acestui tip de breșe de securitate. 35% au experimentat compromiterea datelor personale (cum ar fi numere de cont), în timp ce 6% au fost obligați să plătească răscumpărări pentru a-și recupera datele.

Alături de breșele de securitate și amenințările infractorilor cibernetici, studiul a constatat că americanii sunt neîncrezători în entitățile guvernamentale și în platformele de social media, în momentul în care trebuie să-și ofere datele personale.

Dintre cei 1.040 de adulți care au participat la studiu, 49% sunt de părere că datele lor personale sunt expuse mai multor riscuri decât erau în urmă cu cinci ani. Cetățenii mai în vârstă sunt mult mai neîncrezători.

În timp ce breșele de date sunt o problemă în creștere, cetățenii din întreaga lume nu depun suficient efort pentru a se proteja în mediul online.

În ciuda faptului nu cred că datele lor sunt în siguranță, rezultatele au arătat că majoritatea americanilor nu reușesc să pună în aplicare măsuri de siguranță suplimentare.

În timp ce experții recomandă să nu dezvăluim parolele conturilor online prietenilor sau membrilor familiei, 41% dinre participanții acestui studiu au recunoscut că au făcut acest lucru.

De asemenea, s-a constatat că 69% dintre adulți nu se îngrijorează cu privire la siguranța parolei lor – chiar dacă au experimentat anterior o breșă a datelor.

Potrivit studiului, americanii nu acordă prioritate nici securității dispozitivelor lor mobile așa cum ar trebui. 28% dintre proprietarii de smartphone-uri au recunoscut că nu au avut o modalitate de blocare a dispozitivul lor, în timp ce 10% dintre utilizatorii nu au instalat actualizările necesare pentru aplicațiile telefonului mobil.

Când vine vorba de siguranța tranzacțiilor bancare, 54% dintre respondenți au declarat că au accesat contul bancar online, printr-o rețea Wi-Fi nesecurizată.

Nici organizațiile nu adoptă suficiente măsuri de securitate pentru a-și proteja prezența online, după cum este raportat într-un studiu efectuat în noiembrie 2016.

Ambele studii au subliniat faptul că rămân valabile două direcții ce trebuiesc permanent îmbunătățite: educația permanentă a cetățenilor cu privire la siguranța online și adoptarea unor măsuri esențiale în viața de zi cu zi.

 

NARINDER PURBA
CORESPONDENT INDEPENDENT

Georgiana February 7, 2017

Lasa un comentariu