Autoritatea fiscală britanică raportează închiderea a peste 20.000 de site-uri false


Administrația Fiscală și Vamală Britanică, "Majesty's Revenue & Customs" (HMRC), responsabilă cu colectarea taxelor, a derulat în ultimele 12 luni un proiect prin care a închis 20.750 de site-uri ce pretindeau că se ocupă cu taxele, potrivit comunicatului dat de HMRC.

Aceasta este o creștere de 29% față de perioada precedentă de 12 luni. Totuși, nimeni nu ar trebui să lase garda jos, HMRC îndeamnă publicul să rămână prudent în fața acestor escrocherii.

"În ciuda faptului că un număr record de site-uri rău intenționate a fost eliminat, HMRC avertizează publicul să rămână în alertă, deoarece milioane de contribuabili rămân în pericol de a pierde sume substanțiale de bani în fața infractorilor online" -HMRC.

În general, infractorii încearcă să le golească oamenilor conturile prin intermediul vechii tehnici de rambursare a impozitului. Aceasta implică trimiterea de e-mailuri sau de mesaje text prin care anunță victima că beneficiază de o reducere a impozitului. În mod obișnuit, în aceste mesaje sunt incluse linkuri către site-uri web care fie colectează de la persoana vizată informațiile personale sau detaliile contului bancar, fie răspândesc software rău intenționat.

În plus, HMRC a declarat că a inițiat și alte acțiuni menite să combată fraudele, cele ajutate de tehnologie în special. Printre aceste acțiuni se numără și implementarea unui sistem de verificare, numit DMARC, în 2016, care a blocat de atunci nu mai puțin de jumătate de miliard de e-mailuri de phishing, înainte de a ajunge la destinatarii vizați.

În plus, autoritatea fiscală britanică continuă să testeze din aprilie 2017 o nouă tehnologie care identifică textele de phishing cu etichete "care sugerează că ar veni din partea HMRC și le împiedică să fie livrate". Datorită acestui fapt, numărul raportărilor acestor texte frauduloase a scăzut cu 90%.

Foarte important, HMRC a dezvăluit recent că "oamenii sunt de 9 ori mai predispuși să cadă în capcana scamurilor de tip mesaje text decât alte forme, cum ar fi e-mailul", de aici și proiectul lor pilot de combatere a acestor mesaje false. Predispunerea crescută a unora la a cădea victime ale acestor campanii prin SMS se datorează faptului că mesajele "par mai legitime, deoarece au la expeditor titlul de HMRC și nu un număr de telefon.”

Mel Stride, Secretar Financiar al Trezoreriei și Paymaster General, a comentat pe marginea progreselor înregistrate în lupta împotriva fraudei on-line: "HMRC se ocupă de această problemă mai serios ca niciodată, așa cum arată ultimele cifre. Dar avem nevoie și de ajutorul publicului. Prin raportarea mesajelor suspecte nu numai că te vei proteja pe tine, dar și alte potențiale victime", a spus el.

HMRC reamintește, de asemenea, că organizațiile autentice, cum ar fi ea însăși sau băncile, nu vă vor aborda nepoftiți prin e-mailuri sau mesaje text pentru a vă solicita codul PIN, parola sau detaliile bancare. Ca urmare, oamenii nu ar trebui să dezvăluie datele personale, să descarce atașamente sau să facă clic pe link-urile suspecte din mesajele sau e-mailurile pe care nu le așteptau de la aceste organizații.

Lasa un comentariu