Scăpați de “prietenii” nedoriți de pe populara rețea socială


Fie pentru că împărtășesc prea mult, fie pentru că trimit link-uri și aplicații care nu vă interesează, fie pentru că nu știți cine sunt în realitate, sau pentru că sunt prea pasionați de opiniile lor, există unii "prieteni" online de care ar trebui să vă țineți departe.

Mâine (1.08.2016) vom sărbători Ziua Internațională a Prieteniei, care a fost proclamată de ONU în 2011. Cu ocazia celebrării acestui eveniment, dorim să vă ajutăm să distingeți adevărații prieteni de aceia deranjanți și uneori de nedorit.

Acordați o mare atenție acestor patru tipuri de profiluri pentru a învăța cum să-i identificați.

1. Cei care dau click prea ușor

Aceștia sunt păcăliți de - aproape - fiecare înșelătorie, care circulă pe Facebook; ei nu pot rezista tentației de a da clic pe fiecare știre șocantă sau de a vedea orice film incredibil.

Mulți dintre noi folosesc rețelele sociale pentru a se menține informați, pentru a rămâne în contact cu prietenii și pentru a partaja informații cu ei.

Noi nu spunem că a da clic este greșit – pentru asta au fost făcute link-urile. Cu toate acestea, cei care dau click prea ușor sunt victime ale dezamăgirii, cum ar fi Câștigă un iPhone 6 gratuit  sau Ochelari Ray-Ban reduși cu 90%.

Astfel, ei sfârșesc prin a răspândi neintenționat posturi false și site-uri web înșelătoare, care doresc doar să fure informații sau să genereze venituri pentru escroci.

2. Neștiutorii care propaga malware-ul

Nu numai că împărtășesc dorința de a da clic precum cei descriși mai sus, dar ei sfârșesc prin a deveni victime pentru mai multe amenințări malware.

De exemplu, amenințarea detectată de către ESET ca JS/Kilim.SO și JS/Kilim.RG se răspândește prin intermediul Facebook-ului, cu ajutorul link-urilor rău intenționate care pretind a oferi videoclipuri intime.

Ei fie postează link-urile pe profilul victimei și dă tag prietenilor, fie trimite prin mesaje private cu titluri precum "My First Video", "My Video" sau "Private Video".

Oameni care dau clic pe acele link-uri sunt redirecționați către un site fals YouTube în care li se cere să descarce un plugin ce se presupune a fi necesar pentru a vizualiza clipul video, care, la rândul său, compromite calculatorul.

A fi curioși și uitând să vă puneți aceste întrebări înainte de a accesa un link, poate provoca un val malware Facebook.

3. Cei care dau share prea mult

selfie-1

Cunoscuți și sub numele de "dușmani ai vieții private", cei care dau "share prea mult" sunt cei care dezvăluie totul pe rețelele lor sociale.

Ceea ce au mâncat, cu cine și unde; cât de mult le place un serial TV; problemele cu care se confruntă la locul de muncă; cât de supărați sunt cu guvernul actual - acestea sunt publicațiile zilnice, întrerupte doar printr-o nouă fotografie prin Instagram cu partenerul sau prietenii lor.

Acest lucru nu înseamnă că nu e bine să lăsați oamenii să știe un pic despre cine sunteți și viața pe care o trăiți, așa cum, la urma urmei, acesta este unul dintre avantajele rețelelor sociale. Cu toate acestea, merită să fie precaut cu privire la cât de mult vă dezvălui.

Atunci când oamenii fac schimb de informații cu caracter personal în exces, ei dau share prea mult. Pe lângă a fi enervanți pentru prietenii lor, acest lucru poate fi considerat un risc de confidențialitate și de securitate, deoarece, atunci când vor planifica un atac, infractorii informatici vor profita de datele publicate de cei care dau share prea mult.

Cu cât se dezvăluie mai mult, cu atât mai expus veți fi. Dacă recunoașteți acest tip de persoană în mediul dumneavoastră, ar trebui să le spuneți să urmeze aceste sfaturi pentru a se bucura de rețele sociale, fără a se expune pe ei înșiși.

4. Cei care trimit invitații de jocurile online în exces

candy-crush-1

Vă amintiți entuziasmul pentru Candy Crush, atunci când toate contactele dvs. de Facebook vă trimiteau compulsiv cereri să vă alăture sau pentru a le trimite vieți? Acest joc a marcat un punct de cotitură - a arătat că pentru mulți jucători este dificil să reziste nevoii de a trece la un alt nivel.

Problema a ajuns la urechile lui Mark Zuckerberg, fondatorul și CEO-ul Facebook, în timpul unei sesiuni de Q & A, în octombrie 2015.

El a recunoscut că Facebook a folosit unelte învechite, care a permis oamenilor să trimită invitații utilizatorilor care nu au mai jucat niciodată un joc și nu se joacă pe Facebook.

Apoi, el a promis că va rezolva problema și se pare că febra pentru acest joc s-a micșorat de atunci.

Cu toate acestea, nu a dispărut complet. Alți jucători s-au alăturat Candy Crush deoarece este foarte captivant și cu toții mai avem câțiva prieteni de pe Facebook care fac tot ce este nevoie pentru a finaliza un nivel, chiar dacă acest lucru înseamnă să trimită solicitări repetate.

Excepția: Cei care se comportă într-un mod adecvat

Rețelele de socializare fac parte din obiceiurile noastre zilnice de navigare pe internet și, pentru generațiile mai tinere, ele sunt, probabil, principalul motiv pentru care se conectează la internet.

Utilizatorii conștienți, care își protejează intimitatea și urmează bunele practici, se vor folosi de social media în modul cel mai adecvat pentru a mobiliza potențialul lor comunicațional și pentru că oferă posibilitatea de a crea, citi și partaja conținut instantaneu.

Cei care se comportă într-un mod adecvat sunt aceia care știu clar care sunt riscurile și cum să le evite (urmând, de exemplu, aceste sfaturi privind securizarea conturilor de rețele sociale).

Acum, că știți aceste profiluri, sărbătoriți Ziua Internațională a Prieteniei cu adevărații prieteni și scăpați de prietenii enervanți din online.

 

SABRINA PAGNOTTA
CORESPONDENT INDEPENDENT

Georgiana August 1, 2016

Lasa un comentariu