CES 2018: de ce lumea încă nu folosește VR?


Anul trecut, CES 2017 a aniversat tehnologia de Realitate Virtuală sau VR, așa cum o numesc tinerii cool, dar acum CES 2018 s-a încheiat și probabil că încă nu dețineți sau nu utilizați un sistem VR. De ce nu?

VR-ul a avut o adopție cu viteză redusă. Problema a fost să creezi realism până în punctul în care creierul nu se mai poate agăța de detalii care să îi dea de înțeles că nu se află într-un mediu real, adaptându-se și învățând ceea ce este prezentat.

În acest an, există chiar mai multe oferte de tehnologii VR decât la evenimentul de anul trecut, cu o rezoluție mai bună, o latență mai mică, senzori mai buni și mai intuitivi -  ceea ce ar putea fi util pentru vizualizarea unor seturi mari de date despre amenințări de securitate și despre tendințe semnificative – astfel că presupunerile că VR-ul ar putea fi adoptat foarte lent, ar fi eliminate.

Acest potențial se datorează inovațiilor de inteligență artificială (AI) din acest an, împreună cu implementările realității augmentate. Poate că în final ne pregătim să vedem promisiunea "VR peste tot", ajutându-ne să facem totul, de la antrenament pentru securitate până la următoarea aplicație incredibilă pe care nici nu ne-am imaginat-o încă.

Pe scurt: Când senzorii tocmai începuseră să fie lansați, setul cu cască creaza un mediu pentru privitori care sugera că v-ați scufundat într-un mediu virtual, dar următorul instinct uman a fost de a ridica mâinile pentru a vedea cum reacționează ele. Deoarece nu existau senzori de mână, ele nu erau afișate în mediul reconstruit, iar creierul pierdea imersiunea completă cu realitatea virtuală.

De asemenea, există problema de afișare. Chiar dacă sunt utilizate afișaje de înaltă rezoluție, acestea nu simulează mișcarea  proprie într-un mediu real. Acest lucru este cauzat de faptul că atunci cănd se suprapune o imagine plată pe o suprafață, dar când treceți de obiectul respectiv, viziunea periferică nu detectează cealaltă parte a imaginii afișată pe cealaltă parte a obiectului. Aceasta este o altă sugestie pentru creierul dvs. că ceea ce vedeți în VR nu este lumea reală. Credibilitatea realității sintetizate nu este atât de mare. Pentru a rezolva aceste situații, sunt lansate unele inițiative care utilizează camere speciale pentru a recrea scene prin captarea acestor elemente vizuale care lipsesc pentru a le pune apoi la dispoziție în uneltele VR.

Apoi este latența. Dacă progresați rapid printr-un mediu, procesul de redare trebuie să aibă o latență foarte mică pentru a părea real. Vestea bună este că dispozitivele din acest an de la CES au o putere de calcul mult mai mare, o viteză de acces mai rapidă și o latență mai redusă, astfel încât, chiar și la produse cu preț scăzut, mai multe bucăți din acest puzzle, până acum incomplet, sunt acum disponibile, făcând costul total al unui mediu mai credibil până la un preț care îl face accesibil unui public larg.

Un efect secundar al absorbției mai reduse de VR este faptul că dezvoltatorii aplicațiilor de realitate virtuală au investit lent în crearea conținutului. În acest tip de ciclu, creșterea tinde să fie lentă, nu explozivă.

Cu toate acestea, datorită progreselor înregistrate în dezvoltarea și crearea de nuclee accesibile ​​de AI evidențiate la CES în acest an, AI care "știe" sau poate deduce multe despre mediul dvs. în schimbare, experiența VR globală poate părea mult mai reală decât înainte. AI a parcurs un drum lung în ultimii ani, mai ales în jurul integrării sale în alte medii prin interconectarea API-urilor și altele asemenea.

Referindu-ne la API-uri, o mare parte din tehnologia modulară implicată în VR este mult mai bună în furnizarea API-urilor mai robuste (și sperăm că sunt documentate), care sunt mult mai ușor de utilizat pentru dezvoltarea VR. Indiferent dacă integrați LiDAR în proiectul dvs., servos sau orice alt număr de senzori, este foarte util să aveți API-uri eficiente pentru a le lega împreună sau cel puțin pentru a le face pe toate să vorbească aceeași limbă.

În cazul LiDAR am văzut câțiva senzori impresionanți care au scăzut dramatic în cost în decursul ultimilor ani, fiind astfel multi mai accesibili față de diferiți constructori care doresc să emuleze medii în moduri noi.

Sperăm că VR-ul continuă să facă pași și nu doar pentru că este distractiv să intri într-un mediu virtual cât mai "realist" - întreaga industrie de securitate și multe altele ar putea beneficia foarte mult. Luați în considerare acest lucru: în fiecare zi în lumea securității informatice procesăm cantități uimitoare de date privind amenințările și lucrăm la modalități mai bune de a vizualizare a amenințărilor și de a depista tendințele din aceste date. Sperăm că un VR mai eficient se va dovedi a fi un ajutor consistent pentru lumea securității cibernetice.

CAMERON CAMP

CORESPONDENT INDEPENDENT

Lasa un comentariu