Haos la aeroportul Heathrow: 7.000 de oameni afectați de o problemă a sistemului IT


Pasagerii British Airways s-au confruntat miercuri cu întârzieri ale zborurilor, în timp ce altele au fost chiar anulate, ca urmare a unei probleme la nivelul sistemului IT, nespecificate încă.

În total, această problemă ar fi afectat până la 7.000 de pasageri, iar peste 3.000 au rămas blocați peste noapte în aeroport.

Sursa problemei ar fi furnizorul IT al aeroportului, provocând un haos pentru pasagerii de pe aeroportul Heathrow din Londra (LHR), cel mai mare aeroport din Europa.

„Ne confruntăm cu întreruperea zborurilor noastre ca urmare a unei probleme cu unele dintre sistemele noastre IT", se arată în declarația oficială a British Airways de pe contul de Twitter al companiei aeriene. Pasagerii British Airways blocați în aeroport au fost sfătuiți să "caute cazare peste noapte sau să caute aranjamente alternative de călătorie".

S-a raportat, de asemenea, că ar fi picat și serviciul de check-in online al companiei.

Declarația oficială a British Airways. Sursa: Twitter

La momentul incidentului, un purtător de cuvânt al aeroportului Heathrow a declarat: „Suntem conștienți de faptul că British Airways se confruntă în prezent cu o problemă ce nu ne permite să oferim bilete de îmbarcare anumitor pasageri. Vom lucra îndeaproape cu compania aeriană pentru a susține eforturile lor în a rezolva problema cât mai repede posibil".

Complicația a venit la doar câteva ore după ce o alarmă de incendiu la turnul de control al traficului aerian de la Heathrow a provocat o serie de întârzieri ale curselor aeriene pentru mai multe companii. Un incident care nu este legat de situația cu British Airways, a indicat LHR.

Potrivit aeroportului, criza British Airways „a afectat pentru scurt timp funcționarea aerodromului".

British Airways a întâmpinat o defecțiune similară a sistemelelor lor IT în mai 2017. În acel moment, compania a raportat o cădere a sistemului informatic, ce a dus la anularea a peste 700 de zboruri la începutul unei perioade de vacanță aglomerate, blocând la sol aproximativ 75.000 de pasageri pe două aeroporturi din Londra, Gatwick și Heathrow. La acel moment, companiile aeriene au promis că vor lua măsuri pentru a evita astfel de incidente pe viitor.

Heathrow a fost, de asemenea, ținta unei amenințări de securitate în 2017, după ce un stick de memorie care conținea date sensibile ale aeroportului britanic a fost „găsit pe stradă".

Și de această dată, criza companiei aeriene a avut loc în vârf de sezon estival. Clienții companiei British Airways ce așteptau vești de la operatorul de zbor s-au plâns pe rețelele sociale de întârzierile avute și de „serviciul de coșmar", fiind în același timp mutați de la o coadă la alta.

Joi dimineața, un purtător de cuvânt al companiei British Airways a declarat: „Zborurile noastre operează normal astăzi, însă ne așteptăm în continuare la un soi de confuzie, în urma celor două evenimente de ieri, închiderea temporară a turnului de control al traficului aerian Heathrow și defecțiunea de sistem din partea furnizorului, problemă ce a afectat o serie de companii aeriene.”

„Facem tot ce ne stă în putință pentru a evita alte perturbări ale serviciilor noastre și ne cerem scuze pentru întreruperea planurilor de călătorie ale clienților noștri".

Lasa un comentariu