Instagram anunță noi schimbări pentru utilizatorii platformei


Instagram a anunțat că utilizatorii săi vor putea în curând să-și securizeze conturile cu aplicații de autentificare de la terțe părți.

Înainte de anunțarea acestei schimbări mult așteptate, platforma de partajare de fotografii suporta numai autentificarea prin doi factori, bazată pe SMS (2FA). Mesajele de tip text sunt, în general, prima opțiune când vine vorba de acest tip de autentificare, însă din cauza vulnerabilității SMS-urilor în fața unei serii de amenințări, utilizatorii ar putea folosi metode mai sigure, cum ar fi un dispozitiv hardware sau o aplicație dedicată.

Această îmbunătățire adusă securității conturilor vine după un val recent de hack-uri pe Instagram, iar unele dintre conturile compromise aveau activată, desigur, autentificarea 2FA, în varianta bazată pe SMS. Platforma de partajare de fotografii este deținută de Facebook, care a lansat serviciul de suport pentru aplicații cu 2FA ca Google Authenticator sau Duo Mobile, în mai 2018.

Pentru a configura acest tip de login pe Instagram, trebuie să accesați profilul dvs., să deschideți meniul, să selectați "Settings" și să alegeți "Two Factor Authentication".

Sursă: Instagram

În plus, platforma e pe cale să implementeze alte două noutăți, proiectate să crească nivelul de securitate, la navigarea pe această platformă.

Una dintre ele implică o nouă secțiune "About This Account", care va fi adăugată la conturile ce se bucură de o audiență numeroasă, în încercarea de a ajuta utilizatorii să evalueze autenticitatea unor astfel de conturi foarte populare. Secțiunea va afișa o mulțime de informații, inclusiv data la care a fost creat contul, țara în care este localizat, conturile cu followeri comuni, modificări recente ale numelui de utilizator și toate reclamele pe care le rulează.

O altă îmbunătățire privește statutul de "verified" și se dorește ca acesta să poată fi obținut de și mai mulți utilizatori decât în ​​prezent. Utilizatorii cu mulți followeri vor putea solicita badge-ul albastru "verified", prin care Instagram evaluează "autenticitatea, unicitatea, completitudinea și notabilitatea contului".

"Insigna albastră este o modalitate importantă pentru utilizator de a ști care dintre conturile cu care interacționează este cel autentic al unei persoane publice notabile, celebrități, brand sau entități globale", scrie Mike Krieger, co-fondator și Chief Technology Officer al Instagram. De asemenea, a reamintit angajamentul companiei de a "continua să implementeze mai multe instrumente" care să țină departe persoanele rău intenționate.

Lasa un comentariu