Chestionar: Cum recâștigi încrederea utilizatorilor după o breșă de date?


Un total de 58% dintre respondenții unui studiu recent din regiunea Asia-Pacific s-au confruntat cu o breșă de date în ultimele 12 luni.

Aceasta este doar una dintre concluziile trase din ESET APAC Consumer Survey 2018, care s-a desfășurat în Hong Kong, India, Indonezia, Malaezia, Singapore, Taiwan și Thailanda între octombrie și decembrie 2018. În fiecare țară, au fost colectate informații de la 2000 de respondenți.

Printre altele, studiul a încercat să evalueze care e percepția oamenilor cu privire la organizațiile care au suferit breșe de securitate grave, dar care nu avut, în mod necesar, implicații directe pentru aceștia.

Cei mai mulți respondenți au afirmat că, în cazul în care o organizație devine victima unei breșe de date, încrederea le poate fi recâștigată într-un mod foarte simplu: compania își cere scuze și comunică transparent despre ce s-a întâmplat și cum a fost rezolvată situația. Această abordare a fost preferată de aproape unul din trei respondenți (32%), în timp ce alți 25% consideră că este foarte important ca organizația victimă să dovedească că vor exista măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor.

O altă problemă scoasă la lumină în urma sondajului este aceea că doar trei din zece părinți au instalată o aplicație de control parental pe dispozitivele inteligente ale copiilor lor. Astfel de instrumente pot fi foarte utile, atunci când vine vorba de gestionarea conținutului de pe care îl accesează cei mici.

Copiii, și nu doar aceștia, pot fi expuși la o serie de amenințări pe rețelele sociale, cel mai adesea împărtășind prea multe detalii din viețile lor. Iar acest lucru pare să fie frecvent întâlnit în rândul respondenților; aproape o treime dintre ei au recunoscut că au împărtășit astfel de informații cu străini, în cadrul rețelelor sociale, informații care ar putea să-i ajute să comită furt de identitate sau să lanseze campanii de inginerie socială.

Studiul arată, în același timp, că aproape 80% dintre respondenți ar fi dispuși să învețe și să dezvolte o mai bună înțelegere a amenințărilor cibernetice.

Desigur, acestea sunt doar câteva informații care pot fi extrapolate din sondaj. Dacă doriți să aflați mai multe despre chestionar, vă recomandăm să consultați rezultatele acestuia aici. Sunt acoperite o mulțime de subiecte, printre care securitatea parolelor, accesarea internetului de pe smartphone-uri, efectuarea cumpărăturilor online în siguranță și implicațiile utilizării rețelelor sociale asupra confidențialității utilizatorilor. Raportul oferă, de asemenea, o mulțime de sfaturi și trucuri ușor de aplicat pentru siguranța dvs. online.

Lasa un comentariu