Renunțați la tot ceea ce nu mai folosiți și implementați modalități simple pentru a vă limita amprenta digitală și pentru a vă consolida confidențialitatea și securitatea online.
Data Privacy Week este o campanie de conștientizare prin care se dorește să se reamintească tuturor că oricare dintre activitățile online creează o urmă electronică de date personale și că, prin urmare, informațiile digitale private trebuie gestionate cu responsabilitate și prudență.
Din ce în ce mai mult, aspecte ale vieții fizice migrează către lumea digitală: conectarea la platformele de social media pentru a socializa cu prietenii, comunicarea prin e-mail, folosind motoare de căutare, instrumente de mesagerie și conferințe video și consumul de conținut prin intermediul serviciilor de streaming. Dar fiecare organizație cu care interacționați presupune partajarea de informații precum date de conectare, detalii de contact, locație și chiar istoricul de navigare pentru a vă păstra conturile în siguranță, pentru a oferi experiențe mai personalizate și chiar pentru a genera venituri din interacțiunea cu dvs.
O mișcare inteligentă pentru a atenua orice riscuri de securitate și confidențialitate ar fi să limitați volumul de informații pe care îl partajați cu aceste organizații și pe care le publicați online.
Când știm că este prea mult?
Cu cât partajați, cu mai multe site-uri și aplicații, date personale și de cont, cu atât sunt mai mari șansele ca detaliile dvs. să ajungă să fie compromise în cazul unui atac asupra respectivei companii care duce la o breșă de date sau în cazul în care sunteți vizat direct de hackeri. Există, de asemenea, șanse mai mari ca istoricul dvs. de navigare pe internet și alte informații să fie partajate cu agenții de publicitate terțe sau alte entități care pot beneficia de pe urma exploatării acestora. Și, desigur, dacă publicați conținut media pe rețelele de socializare, este ca și cum ați lansa o invitație pentru întreaga lume pentru a observa detaliile vieții dvs. de zi cu zi.
Acest lucru nu vă pune în pericol doar securitatea și confidențialitatea datelor dvs. proprii. Dacă utilizați un dispozitiv de lucru în scopuri personale sau distribuiți fără să știți informații despre companie, aceasta poate duce, de asemenea, la o amenințare pentru angajatorul dvs. - ridicând miza și mai mult. Chiar și ceva destul de inofensiv, cum ar fi numele unui animal de companie sau detaliile rolului dvs. actual, ar putea fi folosit de hackeri pentru a încerca să acceseze conturi online și/sau să personalizeze atacurile de phishing pentru a obține informații și mai sensibile.
Limitarea a ceea ce publicați și distribuiți online are sens într-o lume digitală din ce în ce mai populată de hoți cibernetici și brokeri de date dubioși. Dar cum majoritatea dintre noi folosim atât de multe informații în mediul virtual, răspândite pe un număr vast de site-uri web, conturi online și dispozitive mobile conectate la internet, poate fi dificil să identificați calea de urmat pentru a spori măsurile de protecție digitală.
Top 10 moduri pentru a vă limita amprenta digitală
Descărcați doar aplicațiile de care aveți nevoie
Aplicațiile mobile solicită adesea utilizatorilor să introducă o cantitate semnificativă de informații personale și/sau financiare pentru a funcționa conform intenției. De asemenea, pot urmări locația, activitatea de navigare și alte informații care sunt apoi partajate cu terțe părți. Este evident că, cu cât vă înregistrați în mai puține aplicații, cu atât informațiile dvs. personale vor fi mai puțin expuse.
Gândul corect implicit ar trebui să fie să puneți întrebări mai întâi și să descărcați mai târziu, și nu invers. Cercetați înainte de a decide dacă o anumită aplicație este ceva de care aveți cu adevărat nevoie. Următorul pas este să curățați în mod regulat dispozitivele pentru a elimina orice aplicație care nu a fost folosită de ceva timp și să verificați permisiunile pentru aplicațiile pe care decideți să le păstrați.
Creați mai puține conturi online și filtrați-le pe cele existente
Companiile nu urmăresc doar să atragă clienți, ci să îi și fidelizeze. De aceea, în spatele multor configurări de cont solicitate se află informații care pot fi monetizate de către aplicații sau site-uri online, fie că este vorba despre un magazin de comerț electronic sau un site media. Pentru a evita partajarea excesivă de informații, rezistați impulsului de a salva detaliile cardului bancar, de exemplu, chiar dacă aceasta înseamnă că plata și alte detalii nu vor fi memorate pentru următoarea dată când vizitați respectivul serviciu online. Un astfel de mic inconvenient este adesea prețul pe care îl plătim pentru o mai mare confidențialitate și securitate a datelor.
Dacă de-a lungul anilor ați configurat conturi online de care nu mai aveți nevoie în prezent și pe care nu le mai folosiți, închideți-le.
Aveți grijă să nu partajați date sensibile
Uneori, partajarea informațiilor este inevitabilă pentru a obține bunurile sau serviciile pe care le doriți. Dar fiți atent la ceea ce împărțășiți sau la permisiunile de acces. Cu excepția cazului în care este strict necesar, nu divulgați lucruri precum numere de telefon, adrese de e-mail și de domiciliu, detalii financiare și numere de identificare socială, care sunt la mare căutare de criminalii cibernetici. E-mailurile și numerele de telefon pot fi folosite pentru a trimite spam destinatarilor cu mesaje de phishing, de exemplu. Dacă este posibil, utilizați conturi în modul Guest atunci când cumpărați online pentru a reduce și mai mult riscul.
Gândiți-vă de două ori înainte de a distribui ceva pe rețelele sociale
Rețelele sociale sunt ca un megafon digital. Pentru mulți dintre noi, conținutul pe care îl partajăm va fi apreciat, redistribuit și va fi practic imposibil de eliminat sau retras odată publicat în domeniul digital. Prin urmare, este important să vă gândiți foarte atent atât la modul în care conținutul poate fi interpretat de către ceilalți și poate chiar și de potențialii angajatori, dar și dacă conține informații sensibile despre munca și viața dvs. personală. Luați în considerare, de asemenea, să vă limitați permisiunea de vizualizare a profilului la o listă de prieteni/contacte online și să nu adăugați pe nimeni pe care nu-l cunoașteți în viața reală. Examinați preferințele de confidențialitate și rețineți că orice contact nesolicitat poate avea intenții malițioase.
Exercitați dreptul de a șterge
Pentru anumite zone, inclusiv în Uniunea Europeană, autoritățile de reglementare au creat noi modalități de confidențialitate pentru ca persoanele care doresc acest lucru să poată solicita ca anumite informații să fie șterse din anumite locații online. Acest așa-numit „drept la ștergere” a fost inițiat în UE de regulamentul GDPR. Puteți face următorul experiment: căutați online numele dvs. pentru a vedea ce informații există și, în cazul în care nu doriți partajarea acestora, contactați direct proprietarii site-urilor web pentru a solicita eliminarea datelor și apoi și motoarele de căutare precum Google pentru a face același lucru.
Păstrați secretă locația dvs.
Una dintre cele mai intruzive forme de captare a datelor este cea care vă urmărește locația. Cu ajutorul acesteia, terții pot crea o imagine foarte precisă a mișcărilor și obiceiurilor dvs. zilnice. Acest lucru nu vă pune doar în pericol confidențialitatea digitală, ci poate periclita și siguranța dvs. fizică. Asigurați-vă că opriți accesul aplicațiilor de a vă urmări locația.
Nu completați orice sondaje online
Internetul este plin de concursuri, tombole sau alte oferte de premii, oferite adesea în schimbul completării unor sondaje online sau similare. Unele sunt campanii de marketing care integrează voalat scopul secundar de a construi liste de contacte, fără eforturi suplimentare de a-l ascunde de public. Altele se pot traduce în încercări criminale de a sustrage informațiile personale pentru a fi folosite în campanii de phishing și/sau pentru a vinde datele pe dark web.
Fiți selectiv cu buletinele informative
Brandurile online comunică adesea prin buletinele informative digitale. Newsletterele sunt considerate căi legitime pentru a interacționa direct cu clienții lor și pentru a le oferi conținut și promoții personalizate. Dar pentru mulți dintre noi, buletinele informative online nu fac altceva decât să aglomereze căsuța de e-mail. Fiți selectiv și alegeți cu atenție ce comunicări sunt cu adevărat de interes pentru dvs. Alternativ, utilizați o adresă de e-mail dedicată în aceste scopuri sau un cont de e-mail de uz casnic, mai ales dacă vă înscrieți pentru ceva pe un website pe care intenționați să îl utilizați o singură dată.
Dezactivați cookie-urile de la terți
Cookie-urile sunt fișiere descărcate pe computer sau pe dispozitivul mobil atunci când accesați un site web și sunt folosite de proprietarii site-ului pentru a profila cine le vizitează site-ul și pentru a salva preferințele pentru vizitele viitoare. Deși acest lucru poate îmbunătăți experiența de navigare, mulți dintre noi ar prefera să nu împărtășim acest tip de informații, care ar putea include nume de utilizator și parole. Dacă vi se oferă opțiunea la vizitarea unui site web, pur și simplu luați în calcul să refuzați să acceptați cookie-urile. De asemenea, puteți dezactiva cookie-urile de tip third-party accesând setările de confidențialitate ale browserului dvs.
Limitați numărul de dispozitive pe care le utilizați
Un alt aspect important pentru o amprentă digitală redusă este numărul de dispozitive și computere pe care le utilizați în mod curent. Fiecare dintre ele este o potențială comoară de date, care ar putea fi vulnerabilă dacă dispozitivul este pierdut sau furat. Înainte de achiziționarea unui nou gadget mobil, întrebați-vă dacă chiar este necesară acea tabletă nouă, iar dacă răspunsul este încă „da”, chiar trebuie să sincronizați toate datele personale cu aceasta?
Concluzie
Minimizarea datelor partajate este cea mai bună practică din industrie de a ne menține securitatea datelor în raport cu organizațiile cu care interacționăm zilnic, contribuind la reducerea expunerii la riscurile de securitate în cazul în care nu se respectă reglementările. Luată ca și avertisment general, aceasta ar putea fi, de asemenea, și cea mai bună practică pentru consumatorii casnici de a-și îmbunătăți securitatea și confidențialitatea datelor pe durata călătoriei digitale, în fața pericolelor ce pândesc din umbră.
Lasa un comentariu