V-ați căutat vreodată pe Google? Ați fost mulțumit de rezultatele afișate? Dacă nu, luați în considerare să cereți eliminarea informațiilor personale din rezultatele căutării.
În era digitală de astăzi, menținerea controlului asupra informațiilor dvs. personale este mai importantă ca niciodată. Fie că vă preocupă confidențialitatea, securitatea sau doriți doar să vă gestionați prezența online, cunoașterea metodelor de a vă reduce vizibilitatea în rezultatele căutărilor poate fi o abilitate valoroasă.
Așadar, haideți să explorăm de ce ar putea fi util să vă reduceți amprenta digitală, inclusiv în căutările Google, și cum să vă protejați datele de ochii curioși.
Ce apare în Google Search?
Începem cu un exercițiu simplu pentru a vedea cum apar numele și alte informații despre dvs. online și pentru a identifica eventuale probleme de confidențialitate:
Căutați-vă propriul nume pe Google (ideal folosind ghilimele, modul incognito al browserului și fiind deconectat de la contul Google) și vedeți ce rezultate vă returnează. De obicei, veți găsi conturi de social media, blogul dvs., dacă există, sau site-uri asociate cu locul de muncă.
Acum, filtrați căutarea adăugând un parametru suplimentar, cum ar fi un site pe care îl vizitați frecvent sau numele străzii dvs. După cum era de așteptat, rezultatele devin mai specifice, ilustrând cât de eficiente sunt motoarele de căutare în localizarea datelor personale.
Dacă aveți un cont de social media cu setări de confidențialitate slabe, un blog publicat sub numele dvs. real sau adresa de e-mail listată pe un site de companie, aceste detalii pot fi ușor compilate pentru a construi o imagine detaliată a identității dvs. digitale, adesea completată de interesele, obiceiurile și afilierile pe care le aveți. Totuși, această agregare de informații poate crea probleme din mai multe motive.
Pericolele ingineriei sociale
Conform Raportului privind Investigațiile Breșelor de Date Verizon din 2024, până la 68% dintre breșele de date au fost cauzate de erori umane. Dintre acestea, o proporție semnificativă a rezultat din faptul că oamenii au căzut pradă tacticilor de inginerie socială, precum phishing-ul, pretexting-ul, escrocheriile prin e-mail și șantajul.
Pretexting-ul este un tip de atac de inginerie socială în care un atacator creează un pretext (o poveste) pentru a fura în cele din urmă banii sau datele unei victime.
Persoanele cu intenții răuvoitoare pot exploata această bogăție de informații disponibile public prin tactici de inginerie socială. Schemele au scopul de a înșela oamenii să trimită bani sau să dezvăluie date sensibile, cum ar fi credențialele conturilor.
Un subtip al fraudei prin e-mailuri de afaceri (BEC), frauda CEO implică infractori care pretind că sunt un director al companiei și păcălesc angajații, de obicei din departamentele financiar sau contabil, să transfere fonduri sau să dezvăluie informații de companie sensibile.
Gestionarea datelor dvs. în Google Search
Luați în considerare toate datele pe care le-ați găsit în timpul exercițiului nostru – și evaluați-le în contextul înșelătoriilor menționate mai sus.
Din fericire, Google a ascultat nemulțumirile oamenilor pivind accesibilitatea informațiilor personale și a creat mai multe formulare pentru a ajuta utilizatorii să-și elimine datele. În plus, Google oferă un instrument numit „Rezultate despre dvs.”, care vă permite să monitorizați informațiile dvs. online și să verificați dacă date precum adresa de acasă, numărul de telefon sau adresa de e-mail apar în rezultatele căutărilor.
Cum să folosiți „Rezultate despre dvs.” de la Google
Pentru a utiliza această funcție, trebuie să aveți un cont Google. O puteți accesa prin intermediul unui browser de pe PC sau prin aplicația Google de pe telefon.
Pentru versiunea de browser, urmați acești pași:
- Conectați-vă la contul Google și faceți clic pe avatarul profilului dvs.
- În Meniu, faceți clic pe „Gestionați contul dvs. Google” și apoi pe „Date și Confidențialitate”.
- În setările Istoric faceți clic pe „Activitatea mea” și apoi pe „Alte activități”.
- Derulați până găsiți „Rezultate despre dvs.” și faceți clic pe „Gestionați rezultatele despre dvs.”.
În timp ce vă aflați pe pagină, selectați „Începeți” sau „Setări”. Vi se va solicita să introduceți informațiile pe care doriți să le găsiți, cum ar fi porecle, numere de telefon sau adrese. De asemenea, puteți seta notificări pentru a vă alerta dacă Google găsește rezultate asociate cu informațiile dvs. de contact.
Pe dispozitivele mobile, pur și simplu faceți clic pe avatarul profilului contului dvs. Google în aplicația Google și ar trebui să existe o opțiune intitulată „Rezultate despre dvs.” în meniul inițial.
Căutarea durează ceva timp, dar veți primi o notificare imediat ce interogarea este finalizată. Dacă rezultatele nu sunt pe placul dvs., puteți solicita eliminarea prin intermediul opțiunii desemnate.
Rețineți că funcția „Rezultate despre dvs.” nu este disponibilă în toate regiunile/ țările, dar se adaugă constant noi locații.
Solicitați eliminarea rezultatelor căutării
O altă opțiune este să trimiteți o solicitare directă către Google pentru a revizui și a elimina rezultatele căutării care îndeplinesc anumite criterii – cum ar fi expunerea adresei dvs. de e-mail sau de acasă, datele de conectare sau alte informații personale.
Este destul de simplu – înaintați o cerere de eliminare completând formularul necesar (prezentat mai jos și disponibil aici).
Dacă problema nu este clar definită sau Google necesită informații suplimentare pentru a identifica situația, veți primi un e-mail prin care vi se vor solicita clarificări suplimentare.
Securitate cibernetică, confidențialitate și o viață fără escrocherii
Unii oameni pot fi de acord cu disponibilitatea în online a datelor lor publice, în timp ce aceia care valorează intimitatea s-ar putea să nu fie la fel de încântați. Chiar și persoanele publice și organizațiile cunoscute ar trebui să păstreze anumite informații confidențiale pentru a evita riscurile legate de intimitate și securitate.
La fel, prin limitarea prezenței dvs. online, puteți trăi o viață mai retrasă și liniștită. În cele din urmă, totul se reduce la a înțelege ce informații despre dvs. sunt disponibile și la a rămâne vigilent, astfel încât actorii rău intenționați să nu vă găsească nepregătit.
Lasa un comentariu